Въведение в програмирането със C++
Целта на курса е да запознае студентите с основите на програмирането със С++. Курсът покрива синтаксиса на C++, типове данни, оператори, изрази, контролни структури, масиви, работа с указатели, основни структури от данни, класове и обекти. Ще се научите да създавате конзолни приложения и да създавате гъвкави модели с принципите на Обектно-Ориентирано програмиране.
Ще се научите да:
- Разработвате конзолни приложения използвайки класове и обекти
- Създавате гъвкави модели с принципите на Обектно-Ориентирано програмиране
- Организирате данни чрез колекции и масиви
- Използвате контролни структури – условни оператори и цикли
Програма на курса
1. Introduction to Programming
- What is computer programming?
- My first C++ program
- Eclipse IDE
2. Primitive data types. Variables.
- Integer types
- Floating-point types
- Boolean type
- Char
- Pointers
- C style strings
- Variables. Using variables
- Literals
3. Operators. Expressions.
- Arithmetic operators
- Comparison operators
- Other operators
- Implicit and explicit type conversion
- Expressions
4. I/O - using console
- Printing to the console (cout stream)
- Reading from the console (cin stream)
5. Conditional statements
- if and if-else statements
- Nested if statements
- switch-case statement
6. Loops
- while loops
- do ... while loops
- for loops
- Nested loops
7. Arrays
- Declaring and creating arrays
- Accessing array elements
- Inputting and outputting arrays
- Processing arrays with for loops
- Multidimensional arrays
8. Functions and an Introduction to Recursion
- Program Components in C++
- Math Library Functions
- Function Definitions with Multiple Parameters
- Function Prototypes and Argument Coercion
- C++ Standard Library Header Files
- Case Study: Random Number Generation
- Case Study: Game of Chance and Introducing enum
- Storage Classes
- Scope Rules
- Function Call Stack and Activation Records
- Functions with Empty Parameter Lists
9. Strings and string manipulation
- C style strings and the STL std::string class
- Basic operations with STL strings – comparison, concatenation, extracting substring, searching
- More operations with strings – replacing substrings, deleting substrings
10. Introduction to Classes and Objects
- Classes, Objects, Member Functions and Data Members
- Defining a Class with a Member Function
- Defining a Member Function with a Parameter
- Data Members, set Functions and get Functions
- Initializing Objects with Constructors
- Placing a Class in a Separate File for Reusability
- Separating Interface from Implementation
- Validating Data with set Functions
За записване и/или въпроси, свържете се с нас.